Op Safari!

24 augustus 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Haa allemaol,

Ik heb weer even tijd om te schrijven. Vooralsnog zullen de foto's helaas later komen..

Dag 10; 20 augustus, 18 graden zonnig

Vandaag geen concrete plannen. Even boodschappen gedaan en aan het dubben wat we gaan doen, het is immers goed weer. Kiona en Niels gaan naar het centrum, we besluiten om mee te gaan. Eerst zijn we naar een park geweest met tuinen. Hier kon je nootjes krijgen om aan eekhoorns te voeren. Ze aten zo uit Toms hand! Hierna zijn we naar Bo kaap geweest, dat bekend staat om zijn gekleurde huizen. Leuk om eens gezien te hebben. Hierna zijn we naar Muizenberg gereden, hier hebben we wat gedronken. Hier staat het strand bekend om de vele surfers die er komen surfen. Ook hier staan allemaal gekleurde hutjes op het strand. Samen met Tom en Niels de Uber gepakt naar huis. Hier heb ik voor de mannen gekookt: wraps! Vandaag op tijd naar bed, want morgen gaan we op safari!

Dag 11: 21 augustus  Cape Town 14 graden, regen. Aquila 18 graden, zonnig

Vandaag zitten we rond 9.45u in de auto, 2 uur rijden naar Aquila safari park! Na een voorspoedige heenreis komen we aan in een zonnig Touwsrivier. We krijgen een uitgebreid lunch-buffet. Hierna kunnen we inchecken in onze kamer: wauw! En dat voor een standard-lodge : ) Na even wat te zijn bijgekomen, kunnen we om 15.45u in een jeep: onze eerste safari kan beginnen! Als eerste komen we bij een meer met nijlpaarden. Helaas zijn ze iets te ver weg voor een goede foto. Hierna spotten we al gauw andere dieren: olifanten, antilopes, springbokken, zebra's, neushoorns, struisvogels, een buffel in de verte?, leeuwen, wauw! Het begint na 2 uur koud en donker te worden, de safari zit er op. Terug in de kamer; lekker warm douchen! In het restaurant krijgen we weer een uitgebreid diner-buffet. We genieten nog even na met een lekker flesje witte Zuid-Afrikaanse wijn. Op tijd slapen; om 6.45u staat de volgende safari op het programma!

Dag 12; 22 augustus, Touwsrivier: 5-12 graden, bewolkt, regen

Om 6.45u staan we klaar voor de volgende safari. Even een kop thee om op te warmen, het is nu 5 graden. Deze safari zal ongeveer een uur duren. Al gauw spotten we weer wat dieren, voornamelijk de zelfde dieren als gisteren. Ook spotten we dieren die we nog niet hebben gespot: prachtige giraffes! Ook krijgen we een mooier zicht op de springbokken. Verder zien we nog wat zelfde dieren als gisteren, zoals de zebra's, leeuwen en antilopes. Helaas begint het te regenen. Wel hierdoor een aantal mooie regenbogen kunnen fotograferen. We keren terug naar het hotel. Veel gezien, helaas geen panter, dus niet alles van the big five. Voor Tom jammer, voor mij iets om naar uit te kijken; Krugerpark dat nog op de planning staat! In het restaurant krijgen we een lekker ontbijt. Hierna weer even opwarmen op de kamer. Om 10.00u checken we uit, we kunnen door naar de bijbehorende Spa! Hier hebben we een massage geboekt van 60 min. Tom een Afrikaanse hout massage, ik een Zweede massage; ter ontspanning. Na de heerlijke massage nemen we een duik in het verwarmde binnen zwembad. Helaas werkt het stoombad niet, de sauna hield ik nog geen 5 min. vol... Weer lekker gedoucht en we konden beginnen aan de 2 uur durende terugreis naar Obs. Lekkere slofjes als souvenirtje : )
Eenmaal thuis besluiten we met Kiona en Niels te gaan eten bij een Italiaan. Renée, Eline en Manon sluiten ook aan! Na een gezellige avond weer naar bed, morgen worden we om 8.30u opgehaald voor een Township tour.

Dag 13; 23 augustus   12-15 graden, bewolkt en regen

Vandaag staat een Township tour op de planning. Eerder dan afgesproken, staat de taxi al voor de deur. We rijden naar the Waterfront om over te stappen naar een andere bus. We rijden naar Llanga, een van de oudste Townships in Cape Town. We gaan naar een community center. Hier bakken ze servies en maken ze schilderijen van zand. Erg mooi! Ik heb een mooie zelfgemaakte 'thieë-tas' gekocht. Hierna hebben we enkele Townships van binnen en buien bekeken. Ook dronken we zelf gebrouwen bier (uit fatsoen, dit was me eigenlijk te vroeg..). Als een van de laatste stops, gaan we naar een school. Erg leuk! We mochten even bij de kleuters meekijken. Als laatste bezochten we het huis van de tourguide, in de middenklasse van een township. One impressive day!
Bij terugkomst hebben we 2 nieuwe huisgenoten, Gijs en Paul; Brabantse gezelligheid! We hebben wat boodschappen, daarna gezellig wat gedronken in huis. Tom en ik zijn nog even naar the Waterfront geweest. Daarna samen met Renée nacho-schotel gemaakt. De avond afgesloten met een filmavondje met de meiden en Tom. Morgen gaan Tom en ik naar Hermanus, walvissen spotten!

Dag 14; 24 augustus  Hermanus 13 graden, bewolkt, regen   Cape Town 14 graden, bewolkt en zonnig

Vandaag zitten we rond 9.00u in de auto richting Hermanus om walvissen te spotten. We lopen wat langs de kust af. Het weer zit helaas niet mee, af en toe begint het te regenen. De zee is erg onrustig met veel (hoge) golven. Van veraf denken we een enkele walvis te zien. We besluiten op meerdere plekken langs de kust te stoppen, maar helaas, geen walvis meer gespot. We zien nog enkele 'klifdassies' (grote cavia's), otters en wederom bavianen. We hebben wat gegeten in Hermanus  en geïnformeerd om eventueel morgen met een boot walvissen te gaan spotten. Maar helaas zal dit morgen ook 'due to weatherconditions' niet gaan lukken. We zijn langs de kust terug naar huis gereden. Voor het eerst Nicky ontmoet, ze was erg blij met mijn presentje, stroopwafels! Ook nog 2 andere Limburgse jongens ontmoet die via Magister stage lopen, hen kende ik al via via. Ik ben niet meer de enige Van Buggenum in Kaapstad ; ) Vanavond gaan Tom en ik weer eten bij Obscafé. Morgen de laatste dag voor Tom : (

foto's volgen waarschijnlijk dit weekend!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carool:
    24 augustus 2017
    Sjoean, sjoean
  2. Nadine:
    26 augustus 2017
    Leuk Iris! Ik ben nu geabboneerd :)
  3. Marianne:
    29 augustus 2017
    Wederom mooi geschreven Iris. Hoe zijn de eerste dagen stage bevallen? We hopen snel weer iets te kunnen lezen. Groeten uit Maasbracht