Update!

22 augustus 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Daag allemaol,

Even een tijdje niks van ons gehoord. In ons drukke maar leuke programma heb ik weinig tijd gehad om te schrijven. Daarnaast is het internet erg traag, zeker nu we met meerdere in het huis zijn. Ik schrijf nu vanaf een andere site, aangezien de andere site niet meer dan 25 foto’s toeliet. Deze blog zal ook wat langer zijn, aangezien ik vanaf dag 6 tot en met dag 9 nu zal schrijven. J

Dag 6: 16 augustus     14-19 graden, regenachtig

Vandaag is er niet zo’n goed weer voorspeld, tijd voor binnen activiteiten. Tom wil graag naar het district 6 museum, over de apartheid en naar the castle of good hope. Voordat we hier naartoe gaan, gaan we naar the Waterfront i.v.m. het huren van een auto. We konden direct de auto meenemen. Na een testritje wilde we de navigatie instellen, maar toen startte de auto niet. Gelukkig waren we dichtbij de car rental en konden we gauw genoeg een nieuwe accu krijgen. Het is toch wel wennen, links rijden, links schakelen, rechts van het stuur de richtingaanwijzer (de roetewissers gingen dan ook vaak per ongeluk aan). We gaan op naar district 6. Eenmaal op Longstreet kunnen we nergens langer dan 60 min. parkeren, dus zijn we teruggereden naar huis. Het rijden blijkt weer even lastig, ik rijd per ongeluk even rechts. Gelukkig is dit met behulp van een Afrikaan snel gecorrigeerd. Thuis hebben we even wat gegeten en weer een Uber gepakt naar het museum. We kunnen meteen bij een gids aansluiten. Ze heeft zelf in district 6 gewoond, de geschiedenis is toch wel heftig en amper voor te stellen hoe kort dit geleden is. Als het ongeveer droog is, gaan we gauw door naar the castle of good hope, dat gelukkig dichtbij het museum ligt. Hier hebben we wat rond kunnen lopen en kijken. Toen de Uber naar Waterfront genomen, om wat winkels te bekijken. In de foodmarket een aparte kop thee geprobeerd, erg zoet. Hierna besluiten we naar een Belgisch restaurant te gaan. Als voorafje: Bitterballen met Liefmans kriek voor mij en Westmalle dubbel voor Tom! Mijn dag kon niet meer stuk ;) Als hoofdgerecht had ik een Zuid-Afrikaanse special: erg pittig! Na een geslaagde dag de Uber weer terug naar Obs, morgen wordt het mooi weer!

Dag 7: 17 augustus    17-19 graden, zonnig

Vandaag gaan we zelf met de auto op pad. We willen graag naar Kaap de Goede Hoop. Onderweg willen we nog enkele plaatsen aan de kust bezoeken. Door een navigatiefout missen we de eerste stop. De eerste stop die we maken is in Simons Town. Hierna gaan we door naar Boulders Beach, waar we heel veel pinguïns kunnen spotten! Heel leuk! Hierna wat souvenirs geshopt. We rijden weer verder. Tijdens een lunchstop, spotten we zelfs enkele walvissen! Onze volgende stop: Cape of good hope. Dit is nog even een stuk rijden. Onderweg moeten we even stoppen: een kudde bavianen wil de weg oversteken. Erg leuk om te zien! Als we er zijn, parkeren we in de buurt van Cape point en hebben vanuit hier gewandeld. Vanuit Cape point zijn we naar het zuidelijkste punt gewandeld; Kaap de Goede hoop. Hierna gauw terug naar de auto, omdat ik liever niet in het donker wil rijden, aangezien ik nog niet goed gewend ben aan de auto/het links rijden. Rond 17.30u zijn we terug in Obs. Renée, Eline en Manon zijn net gearriveerd na een erg vertraagde vlucht. Samen nog even naar de Spar geweest en toen gaan eten bij een lekkere Mexicaanse tent. Morgen wordt het weer een mooie dag, maar we hebben nog geen concrete plannen.

Helaas vandaag ‘bestolen’; De achterkant van de linker spiegel van de auto bleek gestolen bij Cape point. Raar iets om te stelen, helaas.

Dag 8: 18 augustus    20 graden, zonnig

Vandaag willen we de Lions head gaan bewandelen. We rijden richting Signal Hill road, auto naast de weg en beginnen met wandelen. We lopen rondom de berg, maar gaan eigenlijk niet omhoog. We blijken een wandelroute te hebben gekozen i.p.v. de beklimming. We besluiten ons te oriënteren en lopen terug naar de auto; morgen gaan we de goede route doen. We rijden naar the Waterfront. Een vriendelijke security guard laat ons dichtbij parkeren, waar het eigenlijk niet mag. Volgens mij had meneer medelijden dat ik verkeerd was gereden J We hebben wat gegeten bij de foodmarket, een Tunesische kip sub: heerlijk! We zijn na een drankje weer naar huis gereden. Even een wasje gedraaid. Samen met Tom bij een Indisch tapas restaurantje gegeten, apart en erg pittig. Afgesloten bij ons inmiddels favoriete café; Obs café. Morgen dan toch echt: Lions head!

Dag 9: 19 augustus   24 graden, zonnig

Vandaag gaan dan toch echt de Lions head beklimmen. We vertrekken op tijd met de auto, omdat het vandaag warm weer wordt. Het eerste gedeelte van de hike is ook meteen het pittigste: een hele steile weg omhoog. Halverwege kunnen we kiezen: een makkelijke (recommended) en moeilijke route. Zonder twijfel wordt dit de moeilijke route. Deze zou in totaal 1,5 uur moeten duren. Na wat ladders, steunen, spijlen en kettingen komen we boven aan: Een prachtig uitzicht. Na wat te hebben gegeten en gedronken, gaan we de makkelijke route naar beneden. Het is namelijk best druk en we kunnen niet het tempo lopen dat we willen. Het laatste gedeelte is wederom erg steil, nu naar beneden. Dit is even pittig. We gaan hierna met de auto naar Signal Hill. Vanuit hier kun je het voetbalstadion goed zien. Daarna rijden we naar Camps Bay. Hier even wat gegeten. Daarna schoenen en sokken uit en lekker het strand op. Hier hebben we lekker vertoefd. Na een tijdje rijden we weer terug naar huis. Even stofzuigen en een wasje draaien. We zijn sushi gaan eten, erg lekker. Weer op tijd naar bed gegaan.

Foto's volgen nog, aangezien dit erg lang duurt.

Groetjes en tot de volgende!

1. Carool:
    22 augustus 2017
    Wat jullie al veel gedaan en gezien hebben en bavianen kom je in Wessem niet tegen ik vind het erg leuk om jullie belevenissen te volgen. Groetjes
  2. Yvonne:
    23 augustus 2017
    Actieve vakantie zeg! Maar stuk voor stuk mooie uitstapjes. Ik wacht je volgende blog weer af :) Groetjes van ons allemaal
  3. Yvonne Cremers:
    23 augustus 2017
    Ha Iris en Tom waat ein sjoean belaefenisse, en erg sjiek det wae det op dees maneer kinne volge. Ouch sjoean foto's trouwens. Blief lekker genete én vuueral sjrieve
  4. Marianne:
    24 augustus 2017
    Lees nu pas de up date. Jullie hebben idd veel gedaan. Ben benieuwd naar her verslag van de safari. Tom goeie reis vanavond en tot morgen. Iris veel succes met de stage volgende week.
  5. Marianne:
    24 augustus 2017
    Sorry heb me een dag vergist, dacht dst het vrijdag was. Vandaag nog een fijne dag samen en voor morgen alvast goede reis